Homepage » Sociedad Y Ciencias Sociales » Sociedad Y Cultura: General » Moderats i progressistes a la Lleida del segle XIX (1843-1868)

We will find it for you!
If you are looking for this book and not have stock, we will seek for you at no extra cost.
Just leave us your email, we will contact you as soon as we find it.

LOOK FOR ME!


Do not worry, we'll only contact you to let you know when we have the book. In any case your mail will be transferred to third parties or send you advertising or spam.
Ficha
Books Frontpage Moderats i progressistes a la Lleida del segle XIX (1843-1868)
  • 23,36 USD

  • * Free shipping to US.


  • Not available
    • -

    • Unit(s)

Features:

  • Pages: 432
  • Format: 20x13x2,80 cm
  • Edition: 1
  • Language: Catalán.
  • Binding: Tapa blanda o Bolsillo.
  • Weight: 0,54 kg.
  • Editorial: PAGÈS
  • Moderats i progressistes a la Lleida del segle XIX (1843-1868)

  • 9788479359096
  • Authors: Josep Maria Pons I Altés, Josep M Pons

  • El llibre estudia el sistema polític liberal i les seves repercussions en la societat lleidatana de mitjan segle XIX. Els diversos capítols repassen el pronunciament de 1843 i l'inici de l'hegemonia conservadora, les disputes polítiques i les pràctiques electorals, l'activitat de les institucions i els interesaos que s'hi defensaven, els integrants dels grups dirigents, l'experiència del Bienni Progressista, els límits del liberalisme renovador que governà Lleida entre 1858 i 1866 i la posterior crisi del règim polític. En definitiva, la investigació ha permès avangar en la construcció d'un model de funcionament de l'estat liberal espanyol. A Lleida s'ha detectat una important presència del liberalisme progressista, un gran creixement dels demòcrates i republicans a la dècada de l860, un domini moderat imposat en bona part per la forga i gràcies a una legislació electoral molt restrictiva, i unes classes populars capaces de mobilitzar-se. S'ha comprovat que no existien unes "oligarquies" que controlessin tots els municipis sense oposició i que determinats dirigents conservadors locals depenien de l'intervencionisme estatal per a continuar en el poder.
  • 23,36 USD

  • * Free shipping to US.


  • Not available

The book belongs to the following catalogs