-
25,49
USD
-
* Free shipping to US.
-
-
Not available
Features:
- Pages: 144
- Format: 23x15 cm
- Edition Date: 2007
- Edition: 1
- Language: Catalán.
- Binding: Tapa dura - Tela sobre cartón.
- Weight: 0,26 kg.
- Editorial: ANGLE
-
Combat a mort
Gironès i els boxejadors perseguits pel franquisme
-
9788496521742
-
-
-
-
-
-
El llibre que ressuscita la memòria d'una generació infàustament oblidada.
La història i l'èpica de la boxa catalana als anys trenta.
Aquesta obra recorda aquells boxejadors que van enfervorir les masses, que van ser campions i que el franquisme va esborrar de la memòria col·lectiva, entre ells Josep Gironès, campió d'Europa i aspirant al títol mundial, que va morir a Mèxic perseguit sempre per la calúmnia.
El franquisme va exterminar de la història i, potser pitjor encara, de la memòria col·lectiva la trajectòria i la personalitat d'uns campions (Carles Flix, Víctor Ferrand, Francesc Ros, Llorenç Vítria...) que van elevar la boxa catalana a la categoria de la millor del món. Alguns d'ells havien format part del Cos de Policia de la Generalitat de Catalunya i van ser escortes del president Companys, fet que la dictadura mai no els va perdonar.
Joaquim Roglan
Nascut a Barcelona el 1952, és llicenciat en Filologia Romànica i Ciències de la Informació. Periodista i professor de la Universitat Ramon Llull. Autor d'una àmplia obra periodística, ha treballat en els principals mitjans de comunicació de Catalunya i col·labora a La Vanguardia.
Entre altres llibres, ha publicat El Grup Democràtic de Periodistes; Revistes d'humor a Catalunya; La Barcelona eròtica; Oriol Solé, el Che català, i 14 d'abril, la Catalunya Republicana. També ha escrit guions i documentals per a la ràdio i per a la televisió.
-
25,49
USD
-
* Free shipping to US.
-
-
Not available
The book belongs to the following catalogs
Other books in the subject Biografía: Deporte:
-
47,03
USD
-
26,16
USD
-
-
24,21
USD
-
36,23
USD
-
35,03
USD